Acasa 9 Familie 9 Timpul petrecut în fața ecranului. Ce este bine să știi

Timpul petrecut în fața ecranului:
Când și cum este benefic pentru copii?

timpul petrecut pe ecrane

Copiii au nevoie de interacțiuni sociale, nu de un ecran.

Timpul petrecut excesiv în fața ecranului îi încurajează pe copii să devină sedentari și îi împiedică să își dezvolte abilitățile sociale.

Timpul petrecut în fața ecranelor afectează atenția copiilor.

Toate acestea sunt îngrijorări justificate ale părinților, cadrelor didactice și cercetătorilor care studiază dezvoltarea copiilor și felul în care este aceasta influențată de tehnologie. Dar, ca de obicei, simpla îngrijorare nu ne arată întreaga poveste. Studiile indică o imagine mai nuanțată și mai utilă pe termen lung: timpul petrecut de copii în fața ecranului poate fi benefic, în anumite condiții. Care sunt acestea? 

 

Limitarea timpului petrecut în fața ecranului

Asociația Americană de Pediatrie recomandă ca, între 3 și 5 ani, copiii să petreacă maxim o oră în fața ecranelor, ideal implicați într-un program educațional potrivit vârstei lor. După vârsta de 6 ani, recomandarea este ca părinții și copiii să stabilească un program zilnic care să alterneze timpul petrecut în fața ecranelor cu activități necesare pentru sănătatea fizică și emoțională (somn, mișcare fizică, timp petrecut cu familia, joacă în aer liber). )

 

Vârsta copilului și tipul de conținut

Până la vârsta de doi-trei ani, studiile nu arată beneficii reale aduse de timpul petrecut în ecranelor, în mare parte datorită abilității reduse a copiilor de a înțelege conținutul video. 

 

După vârsta de doi ani jumătate-trei ani, copiii încep să își dezvolte capacitatea de înțelegere a conținuturilor video, iar acestea pot avea efecte pozitive sau negative asupra dezvoltării cognitive a copiilor, în funcție de tipul de conținut. 

 

De exemplu, studiile studiile realizate în SUA asupra efectelor programului pentru copii „Sesame Street” asupra dezvoltării copiilor arată că acesta influențează pozitiv vocabularul, învățarea cititului, comportamentele sociale și pregătirea pentru începerea școlii. Astfel, conținuturile educaționale precum jocurile de atenție, de memorie sau de vocabular, poveștile sau aplicațiile care sprijină învățarea școlară pot oferi copiilor un real avantaj intelectual.

 

Timpul petrecut în fața ecranului, o alternativă pentru activitățile față în față

Când interacțiunile față în față nu sunt posibile, telefoanele, tabletele sau computerele pot suplini această lipsă. Studiile Studiile arată că preșcolarii înțeleg la fel de bine o poveste citită de o persoană aflată lângă ei, aflată într-un apel video sau o poveste înregistrată. Așadar, copiii se pot bucura de beneficiile aduse de povești și alte activități educaționale chiar și atunci când acestea nu implică prezența fizică a unui adult. Conținutul adaptat vârstei copiilor este, desigur, condiția esențială pentru ca acest lucru să se întâmple.

 

În primii trei ani de viață, copiii au nevoie de prezența și implicarea prezența și implicarea părinților alături de ei în activitățile educaționale online pentru ca acestea să aibă efect. 

 

Echilibrul între timpul petrecut în fața ecranului și timpul dedicat altor tipuri de activități

Efectele benefice ale timpului petrecut în fața ecranului sunt consolidate și completate de timpul petrecut în alte tipuri de activități, precum explorarea liberă a naturii, joaca senzorială sau activități creative. Ca întotdeauna, echilibrul este cheia – dezvoltarea armonioasă a copiilor apare ca rezultat al experiențelor diverse de care au parte copiii, experiențe care să răspundă tuturor nevoilor acestora.

 

Problemele apar atunci când, în mare parte, timpul petrecut de copii în fața ecranelor este unul pasiv, destinat relaxării, distragerii atenției sau combaterii plictiselii, în lipsa unor opțiuni mai interesante pentru copii. 

 

Cât timp părinții reușesc să controleze timpul petrecut de copii în fața ecranelor, să ofere acces la conținuturi educaționale potrivite vârstei acestora, care îi implică și le exersează gândirea și imaginația, efectele pe termen lung vor fi benefice.